2011. február 13., vasárnap

A "Gösseres Bácsi" tortája..

Érdekes emberekkel találkozom. Van egy Úriember aki rendszeresen bejár hozzánk.Egy alkalommal szóba került a lánya születésnapja és felvetettem Neki hogy szívesen megcsinálnám Neki a tortát.Nem volt azonnali válasz,mondván hogy eddig egy vértesszőlősi cukiból rendeltek:-)...
Ráadásul a felesége végzett cukrász,úgyhogy a feladat komolynak ígérkezett.Másnap aztán mégis megérkezett a felkérés.....

A kislánya születésnapjára egy emeletes torta kellene,dobos és túrós változatban,gyertyával és táblával marcipán bevonattal.....

Egy kicsit gondolkodni kellett hogy hogyan hozzam össze a marcipánt a dobostorta külsejével. Több terv is született,de úgy gondoltam hogy rajta lesz a tetején a cukros lap,de egy kicsit másképp.
Az összerakás jól sikerült,és lehet hogy rájöttem a megoldásra egy korábbi hibámra.Még nem mondom el,kipróbálom és ha ott is működik akkor leírom,hogy miben hibáztam eddig:-)..
Ha nem az a baj akkor.....passz.
Tehát össze volt állítva.A szintek alsó részére eredetileg krémet terveztem,de gondoltam kipróbálom a csokiszalagot..
Krickynél láttam Farkas Vilmos csokialkotásait..Vettem hát a bátorságot hogy először csináljak ilyet.
3. próbálkozásra már sikerült rendesen elkenni,felhúzni,és a torta köré tekerni a csokit.A masni 2.próbára sikerült.Bár nem lett tökéletes,de már "tudom" hogy kell csinálni...
A rózsák szintén saját gyártmányok,és a levelek is.Csak a tábla meg a gyertya bolti,de lehet elkezdek gyertyát önteni:-)....

Összességében szerintem nagyon szép lett,a "Gösseres Bácsi"-nak is tetszett.....
És hogy Nektek hogy tetszik,azt meg majd elmondjátok...?

Mentoraim tanácsára a magam egyszerű módján talán a fotózás is jobb lett.......

1 megjegyzés:

  1. Kedves Chrisz!
    A szép tortáid elismeréseként egy díjat szeretnék átadni, légyszíves, kukkants be hozzám érte.

    VálaszTörlés